torsdag 28 juni 2012

Ett liv, vad vi vet om

Det vi kan vara helt säkra på, det är att vi har det här livet som vi lever nu. Om bi levt tidigare liv eller om vi får fler liv, det kan vi tro om vi vill det men det är liksom inget att ta förgivet eller något att satsa på. Här och nu, det är vad vi har och det är här och nu vi ska leva. Så nära våra drömmar och önskningar som vi kan och så ärligt som möjligt mot oss själva. Självklart med ansvar för det vi tagit oss för men också med ansvar att avstå det som inte är eller blev bra. Vi får liksom ingen fler chans att påverka vår egen lycka. Idag träffade jag en man, äldre klok vis, som sa det som flera tidigare sagt till mig. Våga göra det du tror på. Gå de vägar du önskar gå. Visst kan det skita sig ibland, men det mesta går att rätta till. Och än en gång fick jag tillfälle att snabbt berätta: jag är en sån som vågar. Jag har testat broar andra fnyser åt. Och jag låter dem fnysa, för ingen vet mitt mål utom jag. Flera har sagt jag är en rastlös själ. Bullshit säger jag om det! Jag är kreativ, vill utvecklas, har ett driv framåt, vill uppleva och se. Rastlös hinner jag inte vara. Livet är för levande för det. Livet när det är som bäst. Jag tar tillvara och är trygg med det. Jag lever mitt liv här och nu utan tanke på liv som kanske varit eller kanske kommer. Här och nu. I glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar