söndag 10 juni 2012

Om det är rätt så går det lätt

Herrejösses så man kan fundera när man träffar nån! Ja nu är det ju inte jag som funderar utan min vän A, B, Q eller Ö. Som vanligt. Men det är när de inte ses som h*n funderar (nä, inte hen. Aldrig nånsin hen, jävla idiotord!!). Så fort den nytillkomna härliga personen i livet stiger innanför dörren så är tvivel och tvekan bortblåsta, de planerar och pratar i massor. Om allt. Verkligen allt.

Hittills har jag inte träffat nån jag pratat så med. Eller jo, för länge sen. Typ 6 år sen längesen. Och jag minns. Minns värmen att prata om när var hur och varför... Tankarna att det måste funka, för vad var aldternativet? Jo, det kan jag berätta om nu när jag lever i alternativet men det är som inte intressant. Det intressanta är min vän och den nya... deras prat, att se och märka att de blir allt mer nära.

De träffades för... 1 månad sen? Jag vet inte riktigt, fast jag var med. Och sen har det varit dem. Få förunnat att träffas och allt bara stämmer. Trots vissa funderingar när de inte är nära.

Är det inte vad vi alla önskar? Att det bara ska stämma? Att det ska gå lätt? Jag tror inte det går lätt om det inte är rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar