torsdag 21 juni 2012

Puffa håret

Var på promenad men min vän L igår. Och några dar innan med, samma runda. Vanligen rätt folk och bil tom eftersom hon bor på landet. Det är mest kor där. Och vi. Same but different förresten?? Fast nu var det inte kor jag skulle skriva om. L tog på sig sina allra finaste shorts igår. De är bruna med blå och lila små blommor, gröna blad. De är så där så att landets alla humlor blir till sig, en hel sommaräng kommer och går liksom. Troligen drar dessa shorts till sig män, som om det är sociala shorts liksom. För vad vi mötte folk! I bilar mest. Storleende många. Fast L hävdade att deras leenden berodde på att de mötte två vackra töser(tanter) och hade inget med shortsen att göra. Jag är inte övertygad. Så gick vi där, pratade om shorts och väder och vind och hur skönt det är med självsamhet och att inte toklängta in i något förhållande. Och ungefär där satte jag i halsen och hostade, för i en av bilar vi mötte satt en sån där sällsynt manlig man. Hoppla, sa jag, en lite skäggig sak å man börjar puffa håret. Vilken effekt vissa saker har. Shorts och skäggiga män.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar