fredag 7 september 2012

De små gesterna

Jag har sista dagarna insett så otroligt mycket de små gesterna betyder. Att jag själv är bra på att tänka även på smått, det har jag inte reflekterat över. Sån är jag. Att den andre gör det, har jag nog inte varit så väldigt bortskämd med. Visst kunde exet köpa en chokladkaka när jag hade PMS och ge den med en smekning på kinden, eller köpa något på loppisen, nåt han visste jag samlade på. Men i vardagen vet jag inget speciellt.

Därför känns en ny handduk framlagd åt mig som en väldigt varm gest. Eller att han köpt Bregott för att jag inte tycker om lättmargariner, eller nån margarin alls då. Som sagt: små gester, men oj så varmt!

Han är ingen romantiker. Inte jag heller. Vi är mer stora skratt och Pippi Långstrump, men i det lilla: nog finns romantiken där när jag tittar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar